Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ

Οδηγίες για τους Διδάσκοντες

Συνοπτικά όλες οι προτεινόμενες λύσεις τηλεκπαίδευσης από το ΚΛΕΙΔΙ (Κέντρο Λειτουργίας και Διαχείρισης Δικτύου) του ΕΚΠΑ υπάρχουν εδώ...


Διεξαγωγή Μαθημάτων Εξ’ Αποστάσεως

1. η-Τάξη (ηλεκτρονική Τάξη, eClass)

Το εργαλείο της η-Τάξης (eClass) αποτελεί την απαραίτητη πλατφόρμα για την εξ αποστάσεως διδασκαλία (https://eclass.uoa.gr). Κάθε διδάσκων θα πρέπει:

  • Εφ’ όσον δεν διαθέτει ήδη, να αποκτήσει λογαριασμό πρόσβασης στην πλατφόρμα η-Τάξη.
    • Οδηγίες για τη δημιουργία λογαριασμού διδάσκοντα στην πλατφόρμα η-Τάξη, υπάρχουν στους παρακάτω συνδέσμους: κείμενο και βίντεο (διάρκεια: 1:25).
    • Αφού έχει δημιουργηθεί ο λογαριασμός διδάσκοντα, στη συνέχεια γίνεται η σύνδεσή στην πλατφόρμα. Οδηγίες για τη σύνδεση στην πλατφόρμα υπάρχουν εδώ...
  • Για κάθε μάθημα που διδάσκει, να δημιουργήσει, εφ’ όσον δεν το έχει ήδη κάνει, το αντίστοιχο ηλεκτρονικό μάθημα στην πλατφόρμα της η-Τάξης, προκειμένου να μπορεί να μεταφορτώνει εκπαιδευτικό υλικό, να δημοσιεύει ανακοινώσεις, να έχει επικοινωνία με τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες, κ.λπ.
    • Η δημιουργία μαθήματος είναι η πιο σημαντική ενέργεια του διδάσκοντα στην πλατφόρμα. Οδηγίες για τη δημιουργία μαθήματος υπάρχουν εδώ: κείμενο και βίντεο (διάρκεια: 1:29).
  • Να αναρτήσει το σύνδεσμο (link) είτε:
    • της «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εφ’ όσον θα χρησιμοποιήσει κάποιο από τα εργαλεία, Webex, Δήλος, Skype for Business κ.λ.π. στην περιοχή «Ανακοινώσεις» της η-Τάξης.
    • των βιντεοδιαλέξεων – βίντεοπαρουσιάσεων, εφ’ όσον θα χρησιμοποιήσει πολυμεσικές παρουσιάσεις (βιντεοδιαλέξεις) με τη χρήση του MS PowerPoint (παρουσίαση με αφήγηση - εγγραφή φωνής), στην περιοχή «Πολυμέσα» της η-Τάξης.

Οδηγίες για χρήση της πλατφόρμας η-Τάξη υπάρχουν εδώ...

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ είναι εδώ...

2. Webex

Η επιλογή χρήσης της πλατφόρμας Webex σε συνδυασμό με τη χρήση της η-Τάξης, όπως περιγράφεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την «ζωντανή» (σε πραγματικό χρόνο) εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος από το σπίτι ή το γραφείο.  Ο διδάσκων δημιουργεί μια τηλεσυνεδρία (εικονικό δωμάτιο συνάντησης – meeting room) μέσα από το περιβάλλον της Webex.

Η πλατφόρμα Cisco Webex είναι διαθέσιμη σε όλα τα μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ και επιλεγμένους τεχνικούς του Παν/μιου για την υλοποίηση των δράσεων τηλεκπαίδευσης.

Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας https://uoa.webex.com/ και η είσοδος γίνεται με τον ιδρυματικό σας λογαριασμό. Υποστηρίζονται μέχρι 1.000 άτομα ανά συνεδρία χωρίς χρονικό περιορισμό. Υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές.

Δεν απαιτείται να γίνει αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

H υπηρεσία είναι συνδεδεμένη με τους λογαριασμούς του Παν/μιου και συνίσταται ισχυρά η είσοδος των φοιτητών στις συνεδρίες να γίνεται με τους ιδρυματικούς τους λογαριασμούς.

Η υπηρεσία  UoAWebex αποτελεί την επίσημη υπηρεσία τηλεδιασκέψεων/τηλεκπαιδεύσεων του ιδρύματος και για αυτήν θα παρέχεται ουσιαστική υποστήριξη από το ΚΛΕΙΔΙ.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει εγκαίρως στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις του θα προβάλλονται «ζωντανά» (σε πραγματικό χρόνο) μέσα από την πλατφόρμα Webex στην προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος, καθώς και (απαραιτήτως) τον σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης (τηλεσυνεδρίας – εικονικού δωματίου συνάντησης – meeting room) που θα δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Webex.

Οδηγίες για τη δημιουργία τηλεσυνεδρίας (εικονικού δωμάτιου συνάντησης) στην πλατφόρμα Webex μπορείτε να βρείτε εδώ: κείμενο και βίντεο (διάρκεια: 7:28).

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ υπάρχουν εδώ...

3. Δήλος (Ζωντανές μεταδόσεις πολυμεσικού περιεχομένου ΕΚΠΑ)

Η επιλογή χρήσης της πλατφόρμας των «ζωντανών» μεταδόσεων πολυμεσικού περιεχομένου του ΕΚΠΑ (https://delos.uoa.gr/opendelos/), σε συνδυασμό με τη χρήση της πλατφόρμας «η-Τάξη», όπως περιγράφεται παραπάνω, αφορά σε «ζωντανή» (σε πραγματικό χρόνο) τηλεμετάδοση μαθήματος από το Αμφιθέατρο του 2ου ορόφου του Τμήματος μέσα από την ιστοσελίδα: https://delos.uoa.gr/opendelos/search-live?dp=nurs.

Ανάλογα με τη ζήτηση από τους διδάσκοντες αυτής της επιλογής μπορεί να απαιτηθεί αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

Η χρήση της πλατφόρμας Δήλος («Ζωντανές μεταδόσεις» του ΕΚΠΑ), αφορά σε μεγάλα ακροατήρια. Δεν υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει σε δεύτερο χρόνο μετά την τηλεμετάδοση του μαθήματος, π.χ. μέσα από την περιοχή «Μηνύματα» ή «Συζητήσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της η-Τάξης.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις του θα προβάλλονται «ζωντανά» (σε πραγματικό χρόνο) μέσα από την πλατφόρμα Δήλος του ΕΚΠΑ στην προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος.

Οδηγίες για τη χρήση της πλατφόρμας Δήλος του ΕΚΠΑ υπάρχουν εδώ...

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ υπάρχουν εδώ...

4. Πολυμεσικές παρουσιάσεις (βιντεοδιαλέξεις) με τη χρήση του MS PowerPoint (παρουσίαση με αφήγηση - εγγραφή φωνής)

Η επιλογή αφορά στη δημιουργία βιντεοσκοπημένων διαλέξεων – βιντεοπαρουσιάσεων σε συνδυασμό με τη χρήση της η-Τάξης, όπως περιγράφεται παραπάνω, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στην εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος από το σπίτι ή το γραφείο. Ο διδάσκων εγγράφει τη φωνή του στην παρουσίαση της διάλεξης (αρχείο PowerPoint), όπου αφηγείται, σχολιάζει και εξηγεί το περιεχόμενο της κάθε διαφάνειας της παρουσίασης. Στο τέλος αποθηκεύει την παρουσίαση σε μορφή .ppsx ή την εξάγει σε μορφή βίντεο, και την μεταφορτώνει είτε στην περιοχή «OneDrive ψηφιακή αποθήκευση» της πλατφόρμας «Δήλος 365» είτε στο Youtube.

Δεν απαιτείται να γίνει αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

Αφορά σε μεγάλα ακροατήρια αφού οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να παρακολουθούν την κάθε βιντεοδιάλεξη – βιντεοπαρουσίαση του μαθήματος οποιαδήποτε στιγμή και στον δικό τους διαθέσιμο χρόνο. Δεν υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει σε οποιονδήποτε χρόνο μετά την ανάρτηση των βιντεοδιαλέξεων του μαθήματος, π.χ. μέσα από την περιοχή «Μηνύματα» ή «Συζητήσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της η-Τάξης.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει στην περιοχή «Πολυμέσα» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», τους συνδέσμους των βιντεοδιαλέξεων, καθώς και στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις υπάρχουν υπό μορφή βιντεοδιαλέξεων.

Οδηγίες για τη δημιουργία πολυμεσικών παρουσιάσεων (βιντεοδιαλέξεων) με τη χρήση του Powerpoint υπάρχουν εδώ...

5. Skype for Business

Η επιλογή χρήσης του Skype for Business σε συνδυασμό με τη χρήση της η-Τάξης, όπως περιγράφεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την «ζωντανή» (σε πραγματικό χρόνο) εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος από το σπίτι ή το γραφείο μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Skype4Business και χρήση του ιδρυματικού λογαριασμού (https://delos365.grnet.gr/). Ο διδάσκων δημιουργεί μια τηλεσυνεδρία (εικονικό δωμάτιο συνάντησης – meeting room) μέσα από την επιλογή “Schedule Lync meeting” της πλατφόρμας «Δήλος 365».

Δεν απαιτείται να γίνει αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

Αφορά σε ακροατήρια όπου συμμετέχουν μέχρι και 250 άτομα ταυτόχρονα. Υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει εγκαίρως στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις του θα προβάλλονται «ζωντανά» (σε πραγματικό χρόνο) μέσα από την πλατφόρμα Skype for Business στην προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος, καθώς και (απαραιτήτως) τον σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης (τηλεσυνεδρίας – εικονικού δωματίου συνάντησης – meeting room) που θα δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Skype4Business.

Οδηγίες για τη δημιουργία τηλεσυνεδρίας (εικονικού δωμάτιου συνάντησης – meeting room) στην πλατφόρμα Skype for Business υπάρχουν εδώ...

Οδηγίες για τη συμμετοχή στην συνεδρία τηλεκπαίδευσης μέσω της υπηρεσίας Skype for Business υπάρχουν εδώ...

Συνολικές οδηγίες (για τη δημιουργία και τη συμμετοχή) σε τηλεσυνεδρία (εικονικού δωμάτιου συνάντησης – meeting room) στην πλατφόρμα Skype for Business υπάρχουν από το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΕΚΠΑ εδώ: βίντεο (διάρκεια: 23:45). 

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ είναι εδώ...

6. Zoom

Η επιλογή χρήσης της πλατφόρμας Zoom σε συνδυασμό με τη χρήση της η-Τάξης, όπως περιγράφεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την «ζωντανή» (σε πραγματικό χρόνο) εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος από το σπίτι ή το γραφείο.  Ο διδάσκων δημιουργεί μια τηλεσυνεδρία (εικονικό δωμάτιο συνάντησης – meeting room) μέσα από το περιβάλλον του Zoom. Για τη δημιουργία τηλεσυνεδριών – εικονικών δωματίων συνάντησης – meeting rooms, απαιτείται προηγουμένως να έχει δημιουργηθεί λογαριασμός με ακαδημαϊκό email μορφής usermane@uoa.gr και όχι usermane@nurs.uoa.gr στην ιστοσελίδα της Zoom (https://www.zoom.us/). Για το διάστημα της κρίσης COVID-19, η δωρεάν έκδοση του zoom που θα χρησιμοποιηθεί δεν επιβάλει περιορισμό στη χρονική διάρκεια της τηλεσυνεδρίας στους ιδρυματικούς λογαριασμούς username@uoa.gr.

Δεν απαιτείται να γίνει αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

Αφορά σε ακροατήρια όπου συμμετέχουν μέχρι και 100 άτομα ταυτόχρονα και υπάρχει περιορισμός 40 λεπτών στην χρονική διάρκεια της συνεδρίας. Υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει εγκαίρως στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις του θα προβάλλονται «ζωντανά» (σε πραγματικό χρόνο) μέσα από την πλατφόρμα Zoom στην προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος, καθώς και (απαραιτήτως) τον σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης (τηλεσυνεδρίας – εικονικού δωματίου συνάντησης – meeting room) που θα δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Zoom.

Οδηγίες για τη δημιουργία τηλεσυνεδρίας (εικονικού δωμάτιου συνάντησης) στην πλατφόρμα Zoom μπορείτε να βρείτε εδώ...

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ υπάρχουν εδώ...

7. Google Meet

Η επιλογή χρήσης της πλατφόρμας Google Meet σε συνδυασμό με τη χρήση της η-Τάξης, όπως περιγράφεται παραπάνω, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την «ζωντανή» (σε πραγματικό χρόνο) εξ’ αποστάσεως διδασκαλία του μαθήματος από το σπίτι ή το γραφείο.  Ο διδάσκων δημιουργεί μια τηλεσυνεδρία (εικονικό δωμάτιο συνάντησης – meeting room) μέσα από το περιβάλλον του Google Meet. Για τη δημιουργία τηλεσυνεδριών – εικονικών δωματίων συνάντησης – meeting rooms, απαιτείται προηγουμένως να έχει δημιουργηθεί λογαριασμός με ακαδημαϊκό email μορφής usermane@uoa.gr και όχι usermane@nurs.uoa.gr στην ιστοσελίδα της Google https://accounts.google.com/.

Προτείνεται να χρησιμοποιείται ο Chrome ως πλοηγητής.

Δεν απαιτείται να γίνει αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος του Τμήματος.

Αφορά σε ακροατήρια όπου συμμετέχουν μέχρι και 250 άτομα ταυτόχρονα. Υπάρχει η δυνατότητα «ζωντανής» (σε πραγματικό χρόνο) αλληλεπίδρασης με τους φοιτητές.

Προσοχή: Ο διδάσκων ανακοινώνει εγκαίρως στην περιοχή «Ανακοινώσεις» του ηλεκτρονικού μαθήματος της πλατφόρμας «η-Τάξη», ότι οι διαλέξεις του θα προβάλλονται «ζωντανά» (σε πραγματικό χρόνο) μέσα από την πλατφόρμα Google Meet στην προγραμματισμένη ώρα του μαθήματος, σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα του Τμήματος, καθώς και (απαραιτήτως) τον σύνδεσμο (link) της τηλεδιάσκεψης (τηλεσυνεδρίας – εικονικού δωματίου συνάντησης – meeting room) που θα δημιουργηθεί στην πλατφόρμα Google Meet.

Οδηγίες για τη δημιουργία τηλεσυνεδρίας (εικονικού δωμάτιου συνάντησης) στην πλατφόρμα Google Meet μπορείτε να βρείτε εδώ...

Αναλυτικές οδηγίες από το ΚΛΕΙΔΙ υπάρχουν εδώ...

Εργαστήριο Πληροφορικής της Υγείας. Τμήμα Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ